This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Vjerovatno vam nije palo na pamet da koristite ljusku od luka za kuvanje ili da pojedete koru narandže, ali određeni otpaci voća i povrća imaju brojne pozitivne efekte na zdravlje našeg organizma.

narandza

Kora od narandže

Kora od narandže sadrži čak četiri puta više vlakana nego sama voćka. Uz to ima i više flavonoida poput tangeretina i nobiletina, a oni djeluju antikancerogeno, sprečavaju pojavu dijabetesa i imaju antiupalna svojstva. Studija na životinjama pokazala je da da ovi nutrijenti čak mogu smanjiti štetni LDL holesterol bolje od nekih lijekova.

Koricu narandže možete narendati pa posuti na povrće poput dresinga na salatu. Za dezert trakice korice namažite šećernim sirupom i umočite u tamnu čokoladu.

Stabljika blitve

Studija Instituta za prehrambenu tehnologiju u Njemačkoj pokazala je da stabljika blitve ima puno glutamina, aminokiseline koja jača imunološki sastav i podstiče sposobnost tijela da se oporavi od ozlijede i operacije.

Slavni kuvar Brus Šerman veže stabljike u snopove od šest do osam komada i ostavi da stoje do pola sata u crvenom vinu, medu i bijelom luku.

Listovi celera

Imaju pet puta više magnezijuma i kalcijuma nego stabljika, piše “Huffington Post”. Takođe su bogat izvor vitamina C i fenola, moćnog antioksidansa i antiupalne supstance.

Listove sitno naseckajte s peršunom i umiješajte u salatu ili koristite kao ukras na ribi i piletini.

Listovi brokolija

Oko 30 grama listova brokolija ima 90 odsto dnevne količine vitamina A koje traži naše tijelo. Listove brokolija možete pripremati na isti način kao spanać – skuvati, pa začiniti maslinovim uljem i bijelim lukom.

Kora lubenice

Unutrašnja, bijela kora od lubenice takođe ima svoje prednosti, odnosno sadrži aminokiselinu citrulin. Ona je, pak, važna jer pomaže kod širenja krvnih sudova i bolje cirkulacije.

Koricu možete izdubiti zajedno s lubenicom i napraviti sokić ili alkoholno piće s malo ruma, džina ili votke. Za slađi ukus piće zašećerite.

Ljuska od luka

Sama ljuska mnogo je bogatija kvercetinom nego sam luk. Kvercetin snižava krvni pritisak.

Iako nam je poznato da ljuskom luka možemo, na primjer, bojiti jaja za Uskrs, možemo je koristiti uz sami luk u raznim jelima i varivima za bogatiji ukus jela. Bitno je da nakon kuvanja ljuske izvadite iz jela prije serviranja.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: